Zobacz Reportaż
Warsaw Off ART 2020
Zobacz katalog z edycji
Warsaw Off ART 2018-2019
Do pobrania niżej
previous arrow
next arrow
Slider
ARTYŚCI EDYCJI WARSAW OFF ART

43. Karol Pomykała

Artysta grafik, Doktor sztuk pięknych, dyrektor artystyczny. Tworzy prace głównie w technice linorytu, łącząc tradycyjną grafikę artystyczną z nowymi technologiami, tworząc instalacje graficzne łączące VR i linoryt. Na co dzień zajmuje się również sztuką cyfrową i reklamą. Brał udział w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach m.in. ING Creative Festival w Dubaju, Międzynarodowym Festiwalu Drzeworytu w Ulsan w Korei Południowej, Międzynarodowym Biennale Grafiki Guanlan w Chinach, Międzynarodowej Nagrodzie Graficznej im. Jesusa Nuneza w Hiszpanii czy Międzynarodowe Triennale Grafiki w Turcji, Austrii, Szwecji. Prace jego autorstwa otrzymują wiele prestiżowych nagród i wyróżnień w kraju i na świecie, z czego największym uznaniem jego twórczości było przyznanie w 2018 roku Grand Prix Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie.

Urodził się w Zamościu. Na co dzień żyje w Warszawie, gdzie tworzy swoją sztukę. Związany z Wydziałem Artystycznym UMCS, rozpowszechnia swoją wiedzę i doświadczenie o nowych formach grafiki.

Jego prace można podziwiać w muzeach i prywatnych kolekcjach w Polsce i za granicą. Poza twórczością artystyczną działa w obszarze reklamy i projektowania. W dziedzinie grafiki projektowej i reklamy zdobył wiele nagród, min. statuetki w Polskim Konkursie Reklamy KTR czy Effie Awards.
„Linoryt i praca z matrycą jest dla mnie odskocznią od rzeczywistości, formą zabawy i relaksu. Nieustannie ciągnie mnie do pracy manualnej, w której moje ręce stają się narzędziem. To, co mnie pociąga w linorycie, to zerowy margines błędu. Co raz wytnę dłutem w matrycy, nie mogę już cofnąć. Ta „bezbłędność” linorytu jest ekscytująca i wymaga dużego przemyślenia…
Jestem daleki od tego, aby tworzyć ciągle w jednym stylu i temacie. W moich pracach graficznych stawiam na różnorodność i ciągle poszukuję nowych sposobów wypowiedzi wizualnej. Stale jednak operuję dwoma elementarnymi sposobami tworzenia grafiki, czyli punktami i liniami. Każda moja praca składa się z tysięcy właśnie punktów lub linii, które stanowią podstawowy element moich grafik. Na bazie tych dwóch najprostszych elementów tworzę kompozycje przedstawiające realistyczne przedmioty lub formy abstrakcyjne.

Tematyka jaką poruszałem do tej pory w swoich pracach jest związana z osobistymi przeżyciami. Są rodzajem komentarza, formą pamiętnika i zapisem otaczających mnie zdarzeń.”