Jan Mioduszewski znany jest ze swoistego portretowania mebli. Od wielu lat tworzy fikcyjną Fabrykę malarskich reprezentacji mebli. Początkowo te meblowe obrazy w rodzaju trompe l’oeil służyły mu do budowania różnych percepcyjnych pułapek w przestrzeni wystaw, do kreacji złudzeń i zacierania granic pomiędzy malarstwem a przestrzenią. W tym czasie obrazy najczęściej przedstawiały proste meble modernistyczne z epoki komunizmu w Europie Środkowo-Wschodniej. Malarz dał się poznać jako iluzjonista wiernie oddający różne drewniane powierzchnie, a mazerunek słojów wyrósł na znak jego dzieł. Mioduszewski tworzy także obiekty malarskie w których używa części meblarskich, fragmentów szafek, szuflad, nóg stołowych czy blatów doczepianych do lica, wchodzących w
relacje z malaturą. Niejednokrotnie swoje wystawy dopełniał performansami dialogującymi z obrazami. W treści obrazy i działania Mioduszewskiego często dotyczą paradoksów istnienia, złożonych i absurdalnych relacji człowieka z rzeczami. W najnowszych cyklach obrazów cytaty meblarskie stanowią kostium pod którym kryją się pytania o fragmentaryczną tożsamość człowieka w społeczeństwach wysoce technologicznych, globalnych i anonimowych. Obrazy malarza wciąż są miksem cytatów z awangardy i sztuki dawnej, wciąż są w nich elementy iluzjonistyczne ale zdecydowanie więcej w nich psychologii. W płótnach z prezentowanego na WOA cyklu Figury i budowle przedstawione są montaże groteskowych postaci. To drewniane caprrici które tajemniczo bytują na płótnach. Jan Mioduszewski jest także nauczycielem, na Wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii uczy kompozycji . Opublikował książki o zagadnieniach budowy współczesnego obrazu.
Malarz, performer, twórca instalacji. Od 2002 roku używa pseudonimu Fabryka Mebli. Studiował w PWSSP w Łodzi, 1994-1996 i ASP w Warszawie, 1996-1999; ukończył Wydział Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni prof. Zbigniewa Gostomskiego. Zajmuje się zagadnieniem iluzji w malarstwie, obrazowaniem przestrzeni. Tworzy quasi-użyteczne przedmioty igrające z percepcją widza. Ceni absurd i żart w sztuce. Pracuje na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP, prowadzi Pracownię Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych. Stażysta Fundacji Balthusa w Rossiniere w 2005 roku. Nagrody: wyróżnienie w konkursie malarskim Bielska Jesień w 2005 roku. Wystawiał m.in. w: Kunsthalle w Monachium, 2018; Miejscu Projektów Zachęty w Warszawie, 2017; Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w Warszawie, 2016; Galerii Entropia we Wrocławiu, 2015; Austriackim Forum Kultury w Warszawie,2015; Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki, 2013; Museum Morsbroich w Leverkusen, 2013. Prace w zbiorach: muzeum Górnośląskie w Bytomiu; Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Wetzel Collection, Bazylea; Krinzinger Collection, Wiedeń; Hort Collection Nowy Jork oraz kolekcje prywatne w kraju i za granicą.
Painter, performer, and installation artist. Since 2002, he has used the pseudonym Fabryka Mebli (Furniture Factory). He studied at the State Higher School of Visual Arts (PWSSP) in Łódź from 1994 to 1996 and at the Academy of Fine Arts (ASP) in Warsaw from 1996 to 1999, graduating from the Faculty of Painting under Professor Zbigniew Gostomski. His work explores the concept of illusion in painting and the representation of space. He creates quasi-functional objects that play with the viewer’s perception. He values absurdity and humor in art. Mioduszewski works at the Faculty of Painting at the Academy of Fine Arts in Warsaw, where he runs the Studio of Knowledge of Visual Actions and Structures. Balthus Foundation intern at Rossiniere in 2005. Awards: distinction in the Bielska Jesień painting competition in 2005. He has exhibited at venues including, among others: Kunsthalle in Munich, 2018; Zachęta Project Room in Warsaw, 2017; Polin Museum of the History of Polish Jews in Warsaw, 2016; Entropia Gallery in Wrocław, 2015; Austrian Cultural Forum in Warsaw, 2015; Zachęta – National Gallery of Art, 2013; Morsbroich Museum in Leverkusen, 2013. Works in collections: Upper Silesian Museum in Bytom; Lower Silesian Society for the Encouragement of Fine Arts, Wetzel Collection, Basel; Krinzinger Collection, Vienna; Hort Collection, New York and private collections in Poland and abroad.